. . .

Monday 14 February 2011

Sambutan Maulidur Rasul

Sambutan Maulidur Rasul disambut untuk mengingati Junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W.Hari bahagia ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh hari isnin( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571 (petikan dari Wikipedia)

Nabi Muhammad sepatutnya menjadi idola dan contoh untuk kita semua.Tetapi generasi hari ini menjadikan artis @ diva sebagai idola mereka.Sirah nabi seharusnya menjadi panduan dalam kehidupan seharian barulah kita memperolehi keberkatan dari yang Maha Esa.

Sambutan Maulidur Rasul harus disusuli dengan semangat dan pengetahuan agar sambutan itu tidak menjadi ritual semata-mata.Kebiasaan kita hari ini kita menyambutnya sekadar ikut - ikutan atau budaya & tradisi kita.

Somaga Maulidur Rasul kali ini membuatkan kita sedar dan lebih mengingati junjungan Nabi kita Muhammad S.A.W tidak kira masa dan waktu.

Selawat untuk junjungan nabi Muhammad S.A.W

Sallalahu Ala Muhammad!

Sallalahu Alaihi Wassallam!

Sallalahu Ala Muhammad!

Sallalahu Alaihi Wassallam!

Ya Nabi Salam Alaika!

Ya Rasul Salam Alaika!

Ya Habib! Salam Alaika!

Salawatullah Alaika!

Hati ini bergetar ketika menulis coretan ini..diri ini terlalu jauh dengan mu..
Terlalu banyak kesilapan yang kulakukan didunia ini..semoga hambamu ini mendapat keredhoan dan keberkatanmu mu Ya Allah..

6 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

ZAIDAHTUL AKMAL said...

Selamat Menyambuut maulidur rasull

hoyahadis said...

Terima kasih kembali..

Firdaus Kasim said...

Bagus! Kempen anti valentine day pun dah sebar secara besar-besaran.. lebih baik sambut Maulidur Rasul.. kak, nnti free, sy buat tuto, skang bz skit.. hehe

hoyahadis said...

o.k..akak tunggu.tak sabar nak siapkan blog ni.da skit kepale tahap ape pun tak taula..hu..hu..

نورعيم said...

salam maulidur rasul :)

hoyahadis said...

terima kasih...(",)

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"