. . .

Monday 5 December 2011

Bayi berusia sebulan dirogol..!!!

LONDON: Polis semalam cuba menyekat orang ramai daripada cubaan mengadakan perhimpunan sepanjang malam yang boleh mencetuskan kekacauan selepas seorang bayi berusia sebulan dilapor dirogol dan dipukul sehingga hampir mati.

gambar ini sekadar hiasan,tiada kaitan dengan mangsa
Mesej dalam Facebook mendedahkan rancangan untuk mengadakan upacara sepanjang malam bagi berdoa untuk keselamatan bayi berkenaan berhampiran kediamannya, yang dipercayai mangsa paling teruk kes penderaan kanak-kanak di Britain.

Bayi itu mengalami kecederaan teruk termasuk patah tangan, patah tulang selangka, kecederaan paru-paru dan lebam di seluruh tubuh. Menurut laporan lagi, semua tulang rusuknya patah.
Lebih memeranjatkan, terdapat laporan menyatakan bayi itu turut mengalami kecederaan dalam kemaluan, dipercayai akibat dirogol.

Seorang lelaki dan seorang wanita dari Gravesend, Kent, ditangkap berhubung kejadian itu.
Mereka bagaimanapun dibebaskan atas ikat jamin polis sementara menunggu siasatan lanjut.
Satu kumpulan menulis dalam Facebook: “Penjarakan penjahat yang merogol dan memukul bayi berusia sebulan di Gravesend.”

Ia juga mendesak supaya nama pasangan berkenaan didedahkan.
Seorang pengunjung lain menulis: “Pasangan itu perlu dipenjara dan tidak dibenarkan diikat jamin, Mereka adalah penjahat.”

Seorang wanita menambah: “Kami terkejut dengan kejadian ini dan mahu menyuarakan ”sokongan kami terhadap kanak-kanak itu dengan mengadakan upacara khas untuknya malam ini.”

Bayi itu yang namanya tidak disiarkan, berada dalam keadaan tenat ketika dihantar ke hospital, Khamis lalu.


Kejam sangat.Macam dah takde perasaan.. kalaulah penjenayah diberi hukuman yang setimpal dengan perbuatan yang dilakukan, seperti hukuman yang ditentukan Allah, Insyaallah takkan ada orang berani melakukan jenayah...

Dunia sekarang semakin menakutkan sebab manusia lebih berani membuat undang-undang sendiri tanpa memikirkan kesan dan akibat. Walaupun mereka bukan islam , tp  tak terfikirkah penjenayah itu semakin berani dan merasa bebas melakukan perbuatan jahat mereka sewenangnya tanpa rasa belas dan bersalah.Akhirnya yang menjadi mangsa mereka yang menyelamatkan penjenayah itu sendiri .

Sebelum terkena batang hidung sendiri berdoalah semoga undang2 di negara kita berlaku adil pada pesalah , mengikut hukuman yang telah ditentukan oleh Allah...bukan kah Allah itu maha adil. Setiap hukuman yang Allah berikan ada hikmah disebaliknya dan telah tertulis didalam Al-Quran. Semoga apa yang terjadi di negara barat tidak berjangkit ke negara islam seperti  negara kita Malaysia.. Insyaallah.. Aaaminn....


.

2 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

syazwanie said...

aminn...huhu sedihnye

hoyahadis said...

syazwanie : memang sedih.. tak sangka ade hati manusia yg sangat zalim macamtu.. semoge kte terhindar.

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"