. . .

Monday, 28 March 2011

Interior Design "Koleksi Hijau Yang Menenangkan"

Kali ini ntah kenape aku berangan lebih sikit....(^_^)..Seronok pulak tengok Interior Design..O.k tak koleksi ni..Hijau yang menenangkan..Rasa damai bila tinggal dalam rumah macamni kan....Memang tak keluar rumahla jawabnya.Angan-angan Mat Jenin ku dah menjadi-jadi...Aiyooo....

Tapi sebenarye kite boleh ubah suai hiasan dalaman rumah mengikut kemampuan.Tak semestinya ikut seratus peratus seperti gambar yang ada di bawah ni.Yang penting kemahiran dan kebijaksanaan sesorang dalam mengatur atau mereka sesebuah kediaman.Pandai pulak aku merapu..jom layan foto ni..

  Ruang tamu..




Macammane menarik tak ruang tamu ni...jom layan lagi..sila scroll gadget dibawah untuk melihat kesemuanye...he..he..

Bilik tidur


Kalau dah tidur dalam bilik macam ni mesti susah nak bangunkan...

Ruang makan


 Dapur
Sayang rasanye nak kotorkan dapur yang cantik macamni...

Bilik air
Kalau dah terdesak tidur dalam bilik air ni pun boleh.Manalah tahu sedara mara datang serbu.Tak cukup bilik pulak tu...hu..hu.Belasah jela...Akhirnye tuan rumah kena tidur dalam bilik air...kesian pulak.Tapi bilik air nicantiknye dah mengalahkan ruang tamu rumahku......
*foto sumbangan dari inchik google

18 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

bunga said...

cantik....

EJA said...

fulamak kak..mmg lawa2 semua pic tu..hijau mndamaikan..mmg ssuai untuk ruang tamu ..nampak luas ja..tapi kalau eja untuk bilik tido lagi suka warna pink..sebab dari segi pscolgy..warna pink adalah warna yg paling sesuai untuk tido..

hoyahadis said...

bunga : he..he..tengkiu

hoyahadis said...

EJA : akak da try untuk meminati pink..tp tak masuk dalam jiwalah..tk tau kenape..he..he.nti akak carik pulak koleksi interior design kale pink ye...(^_^)

Humaira Aisya said...

sangat menarik!
rasa macam nak jatuh cinta dengan warna hijau plak ;)

hoyahadis said...

Humaira Aisya : betul tu..(^_^)
suka warne hijau sejak kecik..hu..hu..
orang kata warna hijau bole jadi pencerah mata..

Firdaus Kasim said...

wow.. kalo sy ada kt situ.. rasa nk tdo je.. hehe

hoyahadis said...

Firdaus Kasim : ahhaa..tu la..tengok je da rase nyaman..klu ade depan mata lagi best..hu..hu..tang bilik air yang last sekali akak suka.memang cool habis..(^_^)

Areef Ibn Naim said...

assalamu 'alaikum,

tq sudi singgah n follow blog sy... follow u back...

wah, dpt tgk gambar pun jadilah, hehehe.... hijau, my taste... i like green...

kay_are said...

memang tenang je r tengok dekorasi umah camtu.. nampak kedamaian kat situ

hoyahadis said...

Areef Ibn Naim : waalakumusalam..terima kasih balik sidi folo..
he..he..tau dah baju tu pun kale hijau..sejukje tengok kale ni kan..

hoyahadis said...

kay_are : betul tu..memang mendamaikan..(^_^)

EJA said...

ok2..eja tunggu..cari yg keseluruhan rumah tu yg kaler pink..kak..jngan paksa jiwa akak suka wana pink..nanti jiwa kacau..hihi

hoyahadis said...

ha..ha..betul-betul tu Eja..tp akak suke ajar my princess ngan kale pink..
he..he..nanti akak carik ye..dengan rumah kale pink sekali.lau adela..hu..hu..(^_^)

Firdaus Kasim said...

btul tue kak.. tapi seindah perhiasan kt dunia nie, indah lagi kt syurga taw..

kak, pasal border kt sidebar blog saya tue, sebenarnya sy x guna apa2 tutorial pun.. sy x download apa2 layout pun.. sy hanya guna layout dari template designer.. sy cuma edit2 kt template designer je.. kalo akak nk blaja pasal border nie, blog ciktom.com byk tuto.. cuba la godek ya

hoyahadis said...

betul tu..hu..hu..perhiasan syurga tiada tandingannye dengan perhiasan didunia..(^_^)
akak da cube tuto kat blog ciktom tp eror..knape ntah..kena belajar lagi kot..hu..hu..

Firdaus Kasim said...

x de jalan lain melainkan akak kena tukar template baru.. hehe

Ini bukan April fool ok
Ubi kentang berbentuk manusia bogel

hoyahadis said...

alamak..akak da penatla tukar template..yang ni pun ntah kali yang keberapa belas kali ntah..hu..hu..

seb baek bukan april fool..ho..ho..(^_^)

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"