. . .

Sunday, 27 March 2011

Ceriteraku Di Hujung Minggu...


Best tak cuti hujung minggu...(^_*)
Mesti best untuk orang yang masih study dan bekerja.
 Aku rasa biase je sebab hari-hari memang cuti..
Jadi penunggu rumah yang setia...hu..hu...dan..
Menjalankan aktiviti sebagai seorang manager at my house..
(dan dan speaking..)
Adakalanye best,adakalanye tak menarik pun...
seronok ade,bosan ade,boring pun ade..
Naseb baek aku ditemani oleh anak-anakku yang comel...
dua orang je tapi macam sepuluh orang...hu..hu..
baru sesaat aku kata jangan sesaat kemudian diorang buat...
sesaat aku kata tidak sesaat lepas tu diorang bertindak...
pelik kadang-kadang aku tengok keletah diorang nie...hurm..
Kadang-kadang kelakar...dan buat aku tergelak...hi..hi..
 Tapi kadang-kadang aku geram dan terus jadi garang..!!!.(*..*)
Akhirnye suaraku yang lunak(eceh) bertukar jadi macam harimau
mengaum...!!!!
Cuma bahasanya je lain...sebab aku bukan harimau la kan....
Bergegar seluruh isi rumah bila aku terjerit-jerit..
Dah ade retak pun kat dinding rumah ni...
Tapi aku tak pasti apa puncanye..
Mungkinkah aku..
habislah kena saman ngan tuan ghumah nanti..
Astaghfirullahhalazim...baru tersedar ghupenye..
Jiran bujang sebelah rumahku awal-awal pagi da kua rumah..
Mungkin mencari ketenangan...untuk cuti hujung minggu diorang...hi..hi..
Sorylah yer...anak-anakku baru nak membesar...
Macam-macam hal yang diorang buat untuk menjadi lebih bijak..
Macam-macam perangai yang diorang tunjuk untuk melangkah kehadapan
 Aku pernah dengar pakar motivasi berkata
Jangan terlalu mengongkong anak
Dan jangan terlalu menegah diorang selagi tak memudaratkan
Aku pun biarkan je diorang main yang penting korang kemas balik
ape yang korang da sepahkan...
Korang selesaikan sendiri dan bawak berbincang..
Jangan gaduh-gaduh okey... 
Walau apapun Ummi akan menjadi hakim untuk mengdili korang
bila masaalah tak selesai...
Ini jelah kisahku tiap hari... [ʘ‿ʘ]

5 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

Firdaus Kasim said...

wah.. jadi bos kt umah yew kak.. bagus2.. jadi isteri mithali.. hehe

hoyahadis said...

Firdaus Kasim : insyaallah..aamin..nk jadi bos kat luar tk bole..jdilah bos kt umah je..hu..hu..

Matika said...

label macam contoh..bila akak dah habis tulis entri..lepas tu nnti akak boleh label kan cerita akak..
contoh:tips,tutorial,cerita lawak,petua..
apa2 yang akak suka..

~::KUYA HARIS::~ said...

cantiknya kaler hijau.wauuu..sejuk mata mmndang ^^

hoyahadis said...

Matika : okey..da faham..mekasih..hu..hu..(^_^)

~::KUYA HARIS::~ : betul tu..sejuk mata memandang..he..he..(^_^)

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"