. . .

Wednesday 16 May 2012

Cara melakar pola baju melayu (exclusive)

Assalamualaikum...Ape kabar sume..eceh..bajet macam berucap kat atas pentas..Dah lame ta menaip kat rumah pink ni..Tetibe pulak terbuat entry pasal jahitan..Jom belajar cara mengambil ukuran (baju contoh) dan cara melakar pola untuk baju melayu potong bahu yang exlusive.

Untuk gambar yang lebih jelas ---> right klik pada gambar dan tekan open link in new tab..






ada sedikit pembetulan no 3 turunkan ke garis bawah, dan no 0 turunkan pd no 3.










Sekian sudah..nota ini hanya sampai disini.. Jika ade kemusykilan sila komen dibawah ni ye.

p/s : Nota ini hak cipta dari pn.hoyahadis.blogspot.Dilarang mengaku hasil kerja pn.hoyahadis untuk kepentingan diri sendiri @ menjualnya....nota ini sekadar untuk perkongsian ilmu dan boleh digunakan untuk rujukan peribadi anda...redha Allah terletak juga pada redha seseorang....peace......(^_^)

Jika suka entry ini tolong like dengan penuh kasih sayang page di bawah ni ye....heeeee....kerjasama anda amatlah dihargai..segala nota dan tutorial akan datang akan diupdate dalam page hoyahadis craft & art...

.

3 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

Unknown said...

x sabar nak tunggu nota cara menjahit dari akak ^_^

Bunga said...

amboii..cam susah jer..meme ada niat nak belajar..heee

Unknown said...

mohon halalkan gambar2 ini untuk dimuatkan dalam laporan kebudayaan Melayu untuk tujuan pembelajaran semata2..terima kasih

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"