. . .

Monday 18 April 2011

Aku menang RM200,000...!!!

Assalamualaikum semua...(^_^)5 hari dah tak update entry...hu..hu..gara-gara balik kampung.Kat kampung malas nak on line sebab line broadband sangat menjengkelkan...(~_~)

Balik dari kampung singgah ke rumah adik...hu..hu..kami berkampung kat sana sehari semalam... Sampai je rumah adik terus on laptop , lepastu on broadband dan bukak belog...hurm..bersawang... nasib baik takde tahi cicak...!!!!

Lepas menjengok blog bukak pulak email..hurm..ade mesej dari apesal dot com...Belog ini layak jugak menyertai mereka...suka..suka..he..he..Belog ni kalau boleh aku nak isi dengan maklumat yang berfaedah untuk para pembaca di samping meramaikan kawan...Tanpa kawan tak hidup jugak belog ni kan...(^_^)

Isnin pagi (hari ini) balik kerumah...Petang masa balik rehat (kerja) suami ku check letter box depan rumah...Aku dapat Big Yellow Envelope dari Readers Digest..!!! aku menang RM200,000 ribu siap dengan kunci kereta jenis Peugeot...!!!



Mak ai....!!! banyaknya...!!!Mula la aku berangan nak beli tanah nak bukak ladang untuk bela kambing,atau nak bli helikopter sekenhen untuk kemudahan balik kampung,Takpun buat rumah ada akuarium kat lantai (bawah tanah)

Hurm tapi malangnya semua tu tipu , lagipun aku tak baca habis isi surat tu....ngeh..ngeh..Sebab aku bukannya faham sangat bahasa Mat Salleh ni...Malas nak translate ke bahasa melayu aku pun search kat internet berkaitan Readers Digest...Rupanya ramai yang tak puas hati dan naik menyampah dengan Readers Diegest ni.Bacalah sendiri komen kat forum ni....  he..he..malas nak copy...Hu...hu..aku ingat aku sorang je layak dapat Big Yellow Envelope mereka tu walaupun tak pernah beli pun majalah mereka...Rupanya beribu tak pun puluhan ribu , itu tak termasuk mangsa mereka sejak aku kecik-kecik dulu..Baru aku ingat Pak Cik aku pernah jugak dapat Big Yellow Envelope ni...masa tu aku masih kat sekolah rendah lagi.Mereka menggunakan nama aku dari email yahoo...Tapi yang peliknya macam mana mereka boleh tahu alamat aku...adakah kebocoran maklumat senang sangat berlaku kat internet...!!!

Untuk mendapatkan duit sebanyak tu banyak syaratnya.Setiap peserta wajib menyertai peraduan.Dan untuk satu peraduan wajib mengisi satu borang.Setiap satu borang penyertaan pula dikenakan bayaran. Ala-ala gores dan menang gitu....Step terakhir mereka suruh beli barang mereka yang agak mahal harganya.Baru layak masuk ke final...tu pun belum tentu menang....Ho..ho..banyaknya duit habis untuk menuju kemenangan yang tak pasti..

Nasib baik aku tak tertipu...Kejap lagi nak masuk Big Yellow Envelope dalam plastik sampah dan buang ke rumah sampah depan rumah,Esok pagi semestinya lori sampah akan kutip dan hantar ke Sungai Besi,
Selamat tinggal Big Yellow Envelope.....!!!!! (~_~)

 Inilah Big Yellow Envelope

moral : bukan senang nak carik duit dengan cara mudah kalau adapun tak semestinya halal sebab guna kaedah menipu dan tertipu...!!!


20 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

dwatyKNY said...

saya pun dapat.... pelik juga macammna dorg ni dapat details kita... pastu kita bukannya beli pun majalah tu... apa yang saya paham... kita kena reply surat tu (yang ada kunci) secepatnya... tp macammana nak reply.. kalau pemenang dah umum baru sampai surat tuk reply...

Firdaus Kasim said...

hehe.. akak nie buat suspen je.. ingat ke betul td.. kt emel sy pun berlambak emel menang loteri.. haha

Entri terkini :
Cara meningkatkan pengunjung blog yang banyak giler dari Apesal

baincardin said...

Welcoming header baruku. ^_^

cik azeya said...

hahaha. akak ni. ingatkan betul. baru nak jeles. hehe :)

Anonymous said...

nipu satu2 cara nak dpt untung banyak n cepat.

Adlan said...

yelah..senang nyer nak dpt kan detail kite...hishh!

amny said...

saya pon byk kli dpt..buang je tros..haha

hoyahadis said...

dwaty : itulah yang peliknya,macam mana ntah mereka boleh dapat details kita siap dengan alamat rumah..agaknya mereka ni pakar menggodam maklumat kot..hu..hu..

hoyahadis said...

Firdaus Kasim : hu..hu..best jugak sesekali buat suspen..(^_^)

hoyahadis said...

baincardin : akan dijengok sebentar lagi..(^_^)

hoyahadis said...

cik azeya : ha..ha..kalau betul takdenye akak nak cerita kat blog..mara bahaya..hu..hu..(^_^)

hoyahadis said...

apis of art : hurm betul tu apis..da berapa banyak la mereka dapat agaknya..

hoyahadis said...

Adlan : kena berhati-hati lepas ni..jangan sang penyamun pun boleh tahu details kita.sangat seram..he..he..

hoyahadis said...

amny : memang-memang..semestinya akan dibakul sampahkan benda macam ni..hu..hu..(^_^)

mayra aish♥ said...

mak mayra pown penah dapat ^_^
hehehe..

tapi tu lah kan siapa jer nak bg duit free cam2..mesti ada kne wat smthg dulu ;)hehehe

hoyahadis said...

mayra aish♥ : ramai sangat rupenya yang dapat..he..he..memula ingatkan akk sorang..btul tanpa usaha takdela kejayaan..(^__^)

kay_are said...

kadang2 ade yang anta emel cakap kite dapat duit r, ape r.. pada hal sume tu tipu je.. so jangan r kite caye ye =)

ZAIDAHTUL AKMAL said...

Adik zyash pun pernah dapat benda ne tau....

hoyahadis said...

kay_are : nasi baik tak percaya..tp biasanya waktu permulaan mesti teruja sekejap..he..he

hoyahadis said...

Zyash : dah ramai yg sangat yg dapat...ntah-ntah hampir sebahagian rakyat Malaysia ni pernah dapat..dlm ramai2 mesti ade juga yg tertipu..(^_^)

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"