. . .

Friday 25 February 2011

Selamat Hari Jumaat


Hari Ini hari Jumaat pengghulu segala hari.
Dulu masa sekolah setiap kali hari Jumaat aku seronok,
Sebab esok cuti..!!!
Tapi sekarang tak rasa macam tu lagi...
Mungkin da tue dan lebih berakal.

Bila tiba hari Jumaat hati aku gembira,
Sebab seronok bila tengok saudara-saudaraku berpusu-pusu ke masjid,
Ada yang naik kereta,moto,basikal,
dan ada yang berjalan kaki....
Hari biasa maksudku selain hari Jumaat,
Jarang orang ke Masjid,
Mereka kata tak sempat...sebab kerja..agak sebok..

Semoga kalian yang bergelar lelaki
Benar-benar menjalankan tanggung jawabmu sebagai khalifah & hamba Allah.. 
di muka bumi ini...
Jika bukan sebagai pemimpin negara yang agung
 Biarlah menjadi pemimpin keluargamu
 Itu lebih baik.
Daripada menjadi pemimpin berkelas tinggi 
namun tak mampu untuk mengubah 
 peribadi sendiri apatah lagi yang dipimpin...

SELAMAT HARI JUMAAT..
kepada saudara-saudaraku..


2 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

nur said...

SELAMAT HARI JUMAAT JUGE.. MEMANG PENUH BERKAT HARI JUMAAT NI KAN..
Jemput ke:ALL IN ONE

hoyahadis said...

terima kasih..(",)

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"