. . .

Tuesday, 15 February 2011

Namaku yang pelik...

sHoya Hadis nama yang ambo guna untuk blog ni..Hoya sebenarnya ambo jumpe kat dalam hutan yang jauh dari pedalaman.Hoya ialah sejenis bunga menjalar yang sangat cantik. Bunga nya bulat mekar seperti payung pasar malam brand M.B.S.A.

Hadis pulak nama ambo shidah diputarbelitkan menjadi hadis...Mungkin susah untuk memikirkan nya..Ibarat teka - teki lah..(sape ntah nak pikir.. perasan pulak ambo ye..)Ape-ape je lah..

Tapi Hoya Hadis jangan dicari kat dalam kitab nama-nama islam.Memang sah sah tak de tersenarai makne nye pun sama ada yang tersurat atau tersirat.Kalau peti surat ade gak maknanya.Memang semua orang paham pun..hik..hik..

Kat bawah nie ialah gambar bunga kegemaran ambo..cantik tak..Kalau tak cantik di ms
 Hoya Carnosa

Bunga nie senang nak jaga dan rajin berbunga.Tak memerlukan banyak air,siram seminggu sekali pun takpe.Letak kat tempat teduh dan elakkan dari terkena cahaya matahari.

Sekian....

2 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

hasrul hassan said...

Salam ..
uhh memang nama yang pelik.

http://hasrulhassan.blogspot.com

hoyahadis said...

he..he..pelik la skit..

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"