. . .

Tuesday, 1 March 2011

Mengeluarkan biji kacang dalam telinga


Mamat seorang pekebun baru pulang kerumah setelah seharian bekerja.Sedang beliau duduk bersantai dan berehat-rehat tiba-tiba berdesup sebiji peluru kacang hijau masuk ke dalam telinga...!.Tembakan peluru itu datangnya dari seorang tentera kecik dengan muka berconteng...beliau melarikan diri setelah beliau menyedari bahawa beliau tersilap sasaran.

Aduh...Si Mamat mengerang kesakitan..Sakitnya tak terhingga.Petang itu juga Mamat pergi ke klinik berhampiran kerana tak sanggup menahan kesakitan..

Tiba di klinik kebetulan orang agak ramai sedang menunggu giliran.Mamat mendapat nombor ke 3005..!!
"Wah..banyak nya nombor ni..takpe-takpe ada empat orang lagi..sabar..sabar.."dan akhirnya giliran yang ditunggu -tunggu pun sampai..

Doktor pun menemuramah si mamat macam biasa.
Doktor : "Aaaa..apa sakit incik.."
Mamat : "Sakit telinga la doktor..,"
Doktor : "Apasal sakit telinga..u tarak korek ka...
Mamat : "Korek doktor..saya da korek dengan kapal korek...!!!
Doktor : "Oooo..ya ka..Apa pasal sakit lagi.."
Mamat : "Terkena tembak dengan peluru kacang doktor...tak taula anak sape..!!geram betul saya.."
Doktor : "Takpe sabar - sabar...u bubuh air kat dalam telinga...lepas tu u tutup dengan kapas basah..."
Mamat : "Kenapa pulak doktor..."
Doktor : "Ya la....nanti biji kacang sudah jadi tauge u kasi tarik keluar la...
Mamat : "Oooo...macam tu ke doktor..
Doktor : "Ya la.... manyak senang..!!"
Mamat : "Terima kasih ye doktor...."(dalam hati"tau aku tak payah datang sini tadi")

Doktor tadi sebenarnya bukanlah seorang doktor yang berkelulusan ijazah kedoktoran dan hanya mempunayai sijil U.P.S.R..Beliau mengaku sebagai doktor dikampung tersebut kerana minatnya yang begitu mendalam dalam bidang kedoktoran...

8 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

bunga said...

hahahha..mmg leh tanam dalam telinga jer la..hahaha..xlalu nak makan tauge tuk seminggu..hahaha..

hoyahadis said...

ha..ha..bunga try la dulu..(>_^)

Amy said...

haishhhh...bahaya ouh law tjumpa dokter gini...ley jadi bala...hahaha...

Zyash said...

Sebaik kacang ijau..kalau bijik limau tadi mcm mane...ade doktor 2 suh letak baca n siram 3 kali sehari nanti,...huhu

mayra aish♥ said...

hehehe..kalau cam 2...
tak ramai lah doktor yg nak jadi doktor pakar telinga, patient leyh wat sendiri..hehehe :D

hoyahadis said...

Amy : memang bahaya..ha..ha..

hoyahadis said...

Zyash : okey jugak tuh..buh baja tahi ayam.subur nanti..ha..ha..

hoyahadis said...

mayra aish♥ : ha..ha..betul tu mayra..(^_^)

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"