. . .

Wednesday 16 February 2011

Dua Orang Budak Kecik

Kisahni berlaku kat depan rumah sewa ambo yang dulu.Mase tu ambo tengah menyiram pokok - pokok bunga kesayangan ambo.Adela dua orang budak kecik anak - anak jiran tengah bermain.

Mula - mula diorang elok je tapi tak lame kemudian diorang bergaduh pulak tapi tak bertumbuk pun mungkin diorang segan sebab ade mak cik sebelah  rumah diorang tengah siram pokok.

Diorang gaduh camne :

Fais : Eleh macam ko tu pandai sangat !!! 
Farhan : Memangla aku pandai pon!!!!.Ko tu pandai ke.!!!
Fais : Cube ko teka dua kali lima berape!!!
Farhan : Eleh senang je..!!! tiga belas.!!!
Fais : Ek eleh salah la bodoh..!!!
Farhan : Ha ko tau ke..!!!..berape..!!!
Fais : Lapan belas.!!!
Farhan : Ye ke.....
Fais : Ye la...!!Ko ape tau...!!Tak caye tanye aku...

Mak Cik sebelah rumah yang sedang menyiram pokok tadi hampir pengsan menahan diri daripada tergelak...budak...budak...Ggrrrrrr....!!1xx%%!!!



Taman idaman..

0 8 juta memberi pandangan dan pendapat:

"ku menatap dalam kelam, tiada yang bisa ku lihat, selain hanya nama-Mu Ya Allah......Esok ataukah nanti, ampuni semua salahku, lindungi aku dari segala fitnah. Kau tempatku meminta, kau beriku bahagia, jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang selalu bertakwa. Ampuniku Ya Allah, yang sering melupakan-Mu, saat Kau limpahkan kurnia-Mu, dalam sunyi aku bersujud......pada-MU"